9 SUGESTII PENTRU ACHIZIȚIA CORECTA A UNUI LAPTOP

    TEL: 0769688297                                                                              email: eugen.service.computer@gmail.com                                                                     Program call center 09.00 - 17.00
EUGEN SERVICE
  COMPUTER
"Conectăm performanța la potențial, un click la o dată!"
0769688297
EUGEN SERVICE COMPUTER S.R.L. - Sebes
Du-te la conținut

9 SUGESTII PENTRU ACHIZIȚIA CORECTA A UNUI LAPTOP

eugen service computer
Publicat de eugen service computer în laptop · Vineri 06 Oct 2023 ·  11:00
Tags: achizitielaptop
Fie că doriți să vă achiziționați primul dumneavoastră notebook sau doriți să îl schimbați pe cel vechi, trebuie să țineți cont de anumite aspecte și să fiți informați corect pentru ca în final să faceți cea mai bună alegere.
1. Prima sugestie este să știți răspunsul la întrebarea “La ce voi folosi acest laptop?”sfat achizitie Laptop
Poate pentru filme, birou, jocuri, grafică, pentru toate sau puțin din fiecare, ei bine și cum aflăm noi care laptop ni se potrivește nevoilor noastre ? De cele mai multe ori răspunsul îl căutăm pe internet, pe bloguri și citim articole, păreri și comentarii ale zeci și chiar sute de persoane. Multe dintre aceste persoane se contrazic între performanțele unui procesor AMD și unul INTEL , a plăcilor video Nvidia și ATI, sau că laptopurile DELL sunt mai bune decât Acer, și multe alte contradictorii și până la urmă nu înțelegem nimic.
Este important sa investești într-un laptop la care ii vei folosi performanțele la maxim. Dacă de exemplu utilizarea laptopului este pentru navigare pe internet, redactarea unor documente în Word și vizionarea unor filme, investiția în laptopul nou este mai mică decât investiția pentru un laptop pe care să ruleze fără probleme ultimele jocuri apărute.
Investiția în cel mai bun, cel mai tare laptop de pe piață pentru o utilizare clasică, nu are rost. Este ca și cum v-ați cumpăra un avion dar nu aveți spațiu pentru pista de decolare/aterizare.
2. Stabilirea unui buget.
Trebuie să stabiliți o valoare a investiției pe care urmează să o faceți. Astfel vi se poate recomanda cel mai bun laptop existent în bugetul respectiv. Contează să alegeți modelul care are  cel mai bun raport: Preț/Performanță.
3. Importanța performanțelor laptopului.
Este important să vă gândiți la ce ar putea conta mai mult: specificațiile tehnice sau designul și culoarea.
Fiecare are o importanță aparte, specificațiile tehnice determină performanțele laptopului dar designul și culoarea să vă fie pe plac deoarece cui ii place să vadă un produs zi de zi și să nu-i placă chiar deloc ?
În ceea ce privește performanțele laptopurilor, bănuim că ați observat că brandurile Asus, Acer, Toshiba, Dell, Sony Vaio, Lenovo, etc., nu fabrică componentele interne, ci stabilesc specificațiile laptopurilor și designul exterior.
Componentele dintr-un laptop sunt fabricate de alte companii, după cum urmează:
– procesoarele – Intel , AMD
– plăcile de bază – fabrici din China dedicate pentru ele.
– memoriile RAM – Kingmax, Kingston, Sycron, Samsung, Elpida, etc.
– hard disk-urile – Western Digital, Hitachi, Seagate, Samsung, etc.
– plăcile video – ATI, Nvidia, Intel, AMD
– ecranele – fabrici dedicate pentru ele, la fel ca în cazul plăcilor de bază.
În privința designului și a culorii preferate, în general cam toți producătorii au modele de laptopuri cu un anumit design sau cu o anumită culoare, trebuie doar căutate.
4. Achiziția să o faceți din magazine specializate IT !
E bine de știut că pe internet se dă cunoscător și cel care nu a făcut altceva decât să instaleze câteva programe, un windows, o imprimantă și gata e expert deci poate da sfaturi … greșit, de multe ori poți fi îndrumat și informat greșit de acești mici cunoscători și să îți dai seama că de fapt ți-ai luat ceva și spre surprinderea ta nu e ceea ce căutai. De aceea e bine să mergem la un magazin specializat IT unde găsiți angajați cu experiență vastă în domeniu care sunt acolo să vă dea sfaturi, să vă informeze și să vă ajute să luați o decizie bună, ei nu vă forțează să cumparați. Ei doar vă recomandă ce să cumparați, fie că produsul îl cumparați după ce sa terminat conversația, fie după o saptămână, o lună sau un an, important este că persoana cu care ați vorbit e acolo pentru dumneavoastră. Ei sunt persoanele care fac asta din pasiune, pentru ei calculatoarele sunt un stil de viață, asta fac zi de zi fie că sunt la locul de muncă sau acasă, așa ca oameni buni apelați cu încredere la sfaturile lor și îndrăzniți să întrebați orice detaliu pentru că hârtiuța pe care scrie câteva caracteristici despre laptop nu vă poate da prea multe detalii !!!
Acuma că am rezolvat problema cu de unde știm ce să alegem … sper că ați înțeles că experții în IT îi găsiți în magazinele specializate .
Să trecem la următorul pas … care sunt aceste MAGAZINE SPECIALIZATE ?
Aceste magazine se ocupă doar de un anumit domeniu și sunt experți în ceea ce fac.
În primul rând sunt magazinele care sunt specializate pe anumite domenii: magazine de haine care bineînțeles vând haine, magazine alimentare care vând alimente, magazine mixte care vând și haine și alimente, supermarketuri care vănd de toate pentru toți, și magazine IT care vând produse IT. De aceea când vrem să cumpărăm un laptop, o memorie sau o placă video mergem la magazinul IT nu la magazine la care pe un raion sunt laptopuri iar pe celălalt raion mezeluri.
Și să vă explicăm de ce : pentru că nu sunt specializați pe acest domeniu dar totuși vând așa ceva , ei nu fac service, nu oferă consultanță înainte de vânzare și nici suport tehnic după vânzare. Ei nu fac altceva decât să mute cutiile cu produse dintr-un loc în altul și într-un final la utilizator în brațe.
Ei bine avantajele achiziționării unui laptop dintr-un magazin IT sunt nelimitate și o să enumăr urmatoarele :
– suport tehnic specializat,
– consultanță specializată,
– orientare către nevoia clientului,
– upgrade și service direct în magazin,
– discount-uri pentru clienții fideli,
– promoții pentru toți clienții,
– promptitudine,
– comenzi pentru orice produs comercializat în România,
– produse pentru orice buget dar și pentru cei mai pretențioși clienți.
Un laptop este un produs de utilizare îndelungată pentru care este recomandat să primiți și suport tehnic după cumpărare. Deci nu este bine în coșul de cumpărături de la supermarket, pe lângă orez, zahăr, fructe și legume să puneți și un laptop.
5. Asigurați-vă că Upgrade-ul de performanțe este posibil !
În unele magazinele specializate (care sunt Centru Autorizat Service Laptop) se poate face upgrade de performanțe la orice laptop în momentul cumpărării sau ulterior. Upgrade-ul se poate face la: memorie RAM sau hard disk, cel mai uzual.
Chiar dacă laptopurile au sigiliu pe carcasă, în anumite magazine se poate rupe acel sigiliu (daca acel magazin este reprezentanță locală a producătorului), fiind înlocuit cu altul, iar garanția nu este afectată. Acest lucru se poate face doar la laptopurile achiziționate din același magazin în care se solicită upgrade-ul.
În cazul supermarket-urilor acesta este un dezavantaj deoarece ei nu se ocupă cu așa ceva și dacă îl duceți la un magazin specializat pentru upgrade, există riscul pierderii garanței. Deci, nu era mai bine dacă v-ați fi luat laptopul de la magazin specializat unde dacă nu îți ajung 2GB îți mai pun ei încă 2GB și ai garanție în continuare? Pe lângă faptul că se poate monta memorie RAM în plus, această memorie trebuie și testată, să fie complet compatibilă cu placa de bază sau cu cealaltă placuță de RAM existentă deja în laptop. Sau dacă peste 1an vrei un hard mai mare, la fel mergi la magazinul specializat și îl montează și îl testează, pentru că ei se ocupă cu așa ceva.
6. Centru de Service Autorizat vs. Supermarket
Termenul de garanție este diferit de oferirea/rezolvarea garanției.
Termen de garanție reprezintă perioada de garanție oferită unui produs, exemplu: 1 an, 2 ani. Această perioadă este oferită de fiecare magazin care comercializează produse de utilizare îndelungată. Este obligatoriu prin lege acest lucru.
Oferirea/rezolvarea garanției este un lucru mai complex. Centrele de service autorizat se ocupă de acest lucru. Ele preiau laptopul în garantie, și se ocupă și de repararea lui.
În schimb supermarket-urile nu au deloc departament de garanție, ci numai banc de probe. În acest caz laptopul trebuie trimis de client la centrul de service autorizat de producătorul laptopului. Exista cazuri excepționale când anumite supermarket-uri preiau laptopul în service, dar îl trimit mai departe la centrul de service, ei nici măcar nu pornesc laptopul. Acest centru de service în general este în București.
Iar aici intervine întrebarea: Este mai bine să trimiți laptopul în garanție cu un curier național, sau este mai bine să mergi la magazinul de unde ai cumpărat laptopul și discuți direct cu oamenii de acolo care se vor și ocupa de repararea lui ? De cele mai multe ori un defect se explică altfel în cuvinte decât pe un aviz care se pune în cutia laptopului înainte să-l ia curierul.
Trebuie sa fiti atenți și la faptul ca nu toate magazinele specializate sunt si centru autorizat de service !
7. Nu toate laptopurile au Windows instalat.
Poate vă întrebați de ce se întâmplă așa, răspunsul este că există persoane care utilizează Linux (care este un program gratuit) sau au deja o licență de Windows liberă acasă.
Ideea este că un laptop care are Windows preinstalat, are inclus în preț și valoarea licenței. Deci un laptop cu Windows în general este mai slab la configurație decât un laptop fără Windows, ambele fiind la același preț.
Noi recomandăm utilizarea de Windows 7 cu licență. Fie alegeți un laptop care deja are Windows preinstalat, fie achiziționați licența ca un produs separat.
Este important de menționat că în momentul achiziționării unui laptop aveți opțiunea de a cumpăra o licență de Windows mai ieftină decât dacă ați cumpăra-o după câteva zile, săptămâni, luni. Aceste licențe cu preț mai accesibil se numesc “licențe OEM” iar cele care se cumpară ulterior achiziției laptopului se numesc “licențe Retail”. Dacă veți căuta pe site-ul oficial Microsoft, veți găsi:
– licențele OEM pot fi achiziționate doar împreună cu laptopul pe aceeași factură.
– licențele Retail pot fi achiziționate oricând, fără nici o restricție.
8. Laptop vs. Netbook
Sunt cazuri în care nu suntem deciși sau nu știm ce să alegem, un laptop sau un netbook.
Fiecare categorie este fabricată cu un scop, pentru un anumit tip de utilizare, după cum urmează:
– Laptopul este pentru o utilizare îndelungată acasă sau la birou, are o greutate de minim 2 kg, și o dimensiune de minim 12inch.
– Netbookul este pentru a fi transportat mai ușor, pentru a fi utilizat chiar și în delegații. Are o greutate de aproximativ 1 kg, și o dimensiune de maxim 10”. Numărul de aplicații folosite în același timp este limitat, pentru o utilizare optimă recomandăm 2-3 aplicații deschise.
Este fabricat pentru accesul rapid la internet, la documente office, pentru greutatea și dimensiunea mică.
9. Aveți grijă la sfaturile primite de la experții cunoscuți sau review-urile postate pe internet de utilizatori !
De multe ori am întâlnit următoarele afirmații:
– Bateriile nu sunt bune la brandul X sau Y.
– Laptopurile X sau Y au probleme cu supraîncălzirea.
Este important să cunoașteți următoarele:
– Bateriile sunt consumabile (ca și în cazul cartușelor de imprimantă). La acestea se oferă o garanție mai mică decât la laptop. “Viața” unei baterii depinde foarte mult de utilizarea ei, cum a fost încărcată, descarcată, formatată, etc.
– Supraîncălzirea unui laptop NU poate fi catalogată ca fiind un defect general pentru un anumit brand de laptop. La fel ca în cazul bateriilor, totul depinde de cum este utilizat laptopul.
Sistemul de ventilație a unui laptop poate să fie înfundat destul de ușor și asta duce la supraîncălzirii lui și într-un final la restartări din senin. Dacă este utilizat într-un mediu plin de praf, sau pe suprafețe care nu-i permit aerisirea optimă (exemplu: pe brațe, pe pat, pe plapumă, peste orice suprafață care nu este dreaptă) este extrem de ușor să se supraîncălzească.
În plus, la fel cum se face curațenie generală într-o casă sau într-un magazin, la fel trebuie făcut și într-un laptop. Acesta trebuie desfăcut complet și curațat complet. Atenție: acest lucru NU se face acasă, ci doar într-un magazin specializat cu personal calificat și aparatură specializată ! Foarte ușor se poate deterioara ceva și în plus, pierdeți garanția pentru orice intervenție neautorizată.
După toate cele scrise mai sus….mai aveți dubii în ceea ce privește alegerea unui laptop?
Dacă răspunsul este da, atunci trebuie să mai discutăm
Dacă răspunsul este nu, atunci ne bucurăm că am reușit să vă îndrumăm cât de cât.


Momentan nu există recenzii la acest produs.
0
0
0
0
0
SC EUGEN SERVICE COMPUTER SRL
ROMANIA,ALBA,SEBES, Str. Stefan cel Mare, nr.2
tel: 0769688297
email: eugen.service.computer@gmail.com
j01/579/2010
ro27517026
RO60BTRL00101202S92281XX
BANCA TRANSILVANIA
  • EUGEN SERVICE COMPUTER nu poate garanta si nu isi poate asuma raspunderea ca informatiile prezentate pe site sunt corecte, complete sau actualizate, iar serviciile oferite prin acest site sunt accesibile, neintrerupte si fara erori.
  • Preturile, ofertele, situatia stocului, specificatiile si imaginile pot fi schimbate fara o notificare prealabila.
  • inainte de a comanda va rugam sa sunati pentru a confirma daca produsul este pe stoc
  • ATENTIE – stocul se actualizeaza 0 data pe saptamana asa ca pot surveni inatvertente.
cargus  ship & go
curier dpd
curier packeta sebes alba
Înapoi la cuprins